Jag är född i fel århundrade

Igår konstaterade jag med tjejerna, som var här och grillade,  att nutidens killar är helt otillräckliga. Eller ja missförstå mej inte nu, det finns väl ett par killar som är riktigt vettiga, men det finns inte en man i dagens samhälle som kan mäta sig med Mr Darcy. Ingen.

Jag vill tillbaka till 1700 talet. Jag skiter i att den enda uppgiften medelklassens kvinnor hade var att gifta sig (även om det går emot mina principer) och jag skiter i att dom gick om kring och kippade efter luft hela tiden för att dom hade på sig korsett. Bara jag får en man som Mr Darcy är jag lycklig. Löjligt lycklig. 
Om jag får barn tänker jag tvinga dom att läsa stolthet och fördom. Jag tänker uppfostra dom till små Darcykopior som vet att en kvinna är värd att avgudas, eller iallafall upskattas.
För killar,det är dags att skärpa sig. Vi nöjer oss inte längre med män som knappt lyssnar på vad vi säger, som förväntar sig att kvinnorna ska komma springandes efter dom, män som inte anstränger sig. Och jag är dödligt trött på att hela tiden ta första steget. Är det bara jag eller har inte dom flesta män blivit väldigt lata på den punkten?
Vart tog alla gentlemän vägen? Var tog alla MÄN överhuvudtaget vägen? och vad är det för konstig typ av killar som dom har ersatts med?
Ja, jag vill ha en riktig man. Jag vill ha Mr Darcy!



 


 

  

Kommentarer
Postat av: 11:te reinkarnationen av Jesus - Ivan

Möjligen på en annan kontinent =)

2007-04-29 @ 21:18:58
Postat av: the owner of the blog

ja eller så finns dom helt enkelt inte?

2007-04-29 @ 21:21:40
Postat av: 11:te reinkarnationen av Jesus - Ivan

Menade livet för 300 år sedan ,inte killarna =)

2007-04-29 @ 21:24:03
Postat av: the owner of the blog

jahaa, då var det en annan sak. Jag vill att det ska vara så här.

2007-04-29 @ 21:33:14
Postat av: somedayintime

Jag vill föda Mr Darcys barn...

2007-04-29 @ 23:25:00
Postat av: elin

jag är nästan klar med min tidsmaskin, visar ritningarna på onsdag.kyss

2007-04-30 @ 09:51:00
Postat av: the owner of the blog

Bra elin det ser jag fram emot..

2007-04-30 @ 16:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0