oh vicks honeyfresh, är det apelsin?

Idag tog Janne upp en sån där grej på samhällslektionen som angagerade mej igen ( nej inte humlor denna gång). Man kan ju tro att jag har en grej för Janne så som jag går på om honom men som sagt, det han säger är ofta bra och det är en av få lektioner jag inte vill missa. Dessutom är det en helt annan man på dom lektionerna som får en att tappa koncentrationen. Den nya lärarkandidaten :D. Han är snygg vill jag lova.

Jo men för att komma tillbaka till saken så var det bland annat det här men att männen ska odla mustach för att stödja prostatacanserforskningen som vi diskuterade i början av lektionen som till gjorde mej lite sur.  Det var inte faktumet att dom ska odla kroppshår på överläppen som gjorde mej förbannad alltså, utan Jannes kommentar om att man forskar mer i "kvinnosjukdomar" än om "mansjukdomar" . Argumentet var något i stil med att bröstcanserforskningen låg hästlängder före prostatacanserforskningen.
Redan här ville jag protestera och påpeka att det inte var förrens helt nyligen som man upptäckte att man i alla tider har gett medicin, framställd för att bota män,  till kvinnor och som egentligen inte funkar på oss. Vad är det för sätt egentligen? och visar inte det att det är precis tvärtom i många fall?
En annan grabb i klassen hann tyvärr före och slängde sig ur en till komentar till killarnas fördel som var något i stil med: Ja men männen vet ju inte ens om att dom har prostatacanser,det är ju inget som syns. Kvinnorna kan ju bara känna efter.
Kom igen! är killar verkliga så dumma så att dom tror att det bara är att klämma lite varstans och konstatera att Oj hoppsan, jag har visst canser?
Jisses. Ibland blir jag rädd på riktigt när jag tänker på att så mycket i världen styrs av just denna typ av naiva män som tror att världen bara är den lilla glaskupa som dom själva lever i.
Nu menar jag absolut inte att man inte ska forska om prostatacanser alltså, inte så jag menar alls, jag bara tycker att det är dumt och fel att säga att vi i dagens samhälle tycker mer synd om sjuka kvinnor än sjuka män.
Dessutom har jag aldrig hört en kvinna protestera över att vi ger mer pengar till prostatacanserforskningen så jag förstår inte egntligen vad hela diskutionen handlar om.
Kanske är det så att vi har den här sortens diskutioner om män vs kvinnor för att vi vet så lite om varandra.
Kanske är det så att vi bara måste lära oss att respektera varandra och sluta behandla varandra som helt olika varelser. För i grund och botten är vi alla likadana. Med samma upssättning känslor och lika behov.
Så låt oss slå tillbaka mot orättvisorna i världen gott folk.
Men kanske inte just nu för jag ska äta lax..
och tack du stackare som orkade läsa ända hit ner genom rader av menlöst pladder..bye
 


Kommentarer
Postat av: somedayintime

Varför i sjutton bullars delar du inte med dej av dessa underbara tankar på lektionen?

Och varsågod, jag läste hela såklart :-)

2007-04-27 @ 18:55:17
Postat av: the owner of the blog

haha för att det aldrig finns tillfälle,alltid är det ngn som börjar prata före eller ngt..
haha oj där ser man ^^ jag har äntligen lyckats fixa sidan nu, jag vat tvungen att byta stilmall,det var där det körde ihop sig..alltså var det inte mitt fel helt och hållet hehe

2007-04-27 @ 22:11:33
Postat av: elin

jag läste allt

2007-04-28 @ 12:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0