Vart finns magin?

Idag på samhällslektionen tog Janne upp en mycket filosofisk grej som jag faktiskt hade tänkt lite på innan. Det var det här med att humlor inte kan flyga ur aerodynamisk synpunkt fast dom flyger iallafall. Jag har innan tänkt att wiee här finns det något magiskt som vetenskapen inte har tagit kål på.Den lilla humlestackaren kan inte flyga fast det gör den iallafall, HA, där fick ni vetenskapsmän..typ..
Men idag säger vår kära Janne,ja det var inte ironiskt han är hur bra som helst, att vetenskapsmännen nu har kommit på att humlan visst kan flyga ur aerodynamisk synpunkt. Tack! säger jag bara. Nu har alltså dessa dumma forskare lyckats döda mitt sista hopp om att det finns lite magi i denna värld. Som om inte världen var tillräckligt grå och trist redan.
Jag vill inte bli vuxen.Jag vill inte jobba.Jag vill inte ha villa och volvo.  Jag vill bara vara en humla.

Kommentarer
Postat av: somedayintime

Men om du var en humla skulle jag inte kunna krama dej lika mysigt ju...

2007-04-27 @ 15:46:10
Postat av: the owner of the blog

nej där har du en poäng faktiskt..men humlor är oxå mysiga

2007-04-27 @ 18:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0