valborg och plastkolibri

Så har man överlevt en till valborg, utan ett enda brännsår och med alla fingrar intakta den här gången faktiskt. Möljigen med några hjärnceller mindre men sånt får man ta.
Kvällen började i Richards lägenhet i sällskap med Pia,Ivan och Richard själv naturligtvis. Vi hade planerat att dra ner till varamon först men när Filip ringde nästan gråtfärdig och sa att polisen hade varit där och hällt ut all sprit ändrade vi oss. 
Efter att ha ätit kvällsmat bestående av köttbullar och allderles för mycket makaroner gick vi ner till Bondebacka istället där det tydligen fanns lite folk. Richard hade med sig en cd-spelare som tyvärr orsakade oss lite problem senare på natten men som var en fin stämningsfixare på vägen dit. När vi hade hittat till masterna (inte min förtjänst kan jag lova, visste inte vart vi var någon gång på hela kvällen) hittade vi en eld med en liten bunt med folk runt. Folket var trevligt och vi stiftade bland annat bekantskap med en tjej som dyrkade sonata lika mycket som jag :D 
Några andra vi hittade vid elden var Kratz, Benja (är det så han heter?) och Filip (som hade lyckats bli full trots att polisen tog hans älskade sprit). När elden slocknade och folket började försvinna följde Filip och Benja med oss till varamon. Pia och jag var oerhört kissnödiga och letade toalett utan större framgång samtidigt som jag bar runt på en systemetkasse med juice i. Den påsen med juicen var förövrigt min ständiga följeslagare under natten. Blev riktigt fäst vid den tillslut. Men nog om juicen. Det är nu nattens stora drama började.

Vi gick omkring där,pratandes, och hade det riktigt trevligt när ett kort litet as till kille plötsligt uppenbarande sig. Den lilla skiten, tror att han hette Jonny, ville att Richard skulle stänga av våran älskade cd-spelare och hävdade att den förstörde stämningen. Humpf säger jag bara, det var vi som var stämningen. Iallafall stängde richard av cd-spelaren eftersom ingen av oss ville ha något bråk, men den lilla ettriga knatten vägrade inse att richard inte ville bråka och började käfta ännu mer. Richard var hur cool som helst och försökte få aset att dra och sluta förstöra våran kväll men han gav sig inte. Han blev iallafall bara värre och värre när han insåg att richard inte tänkte käfta tillbaka. Ordväxlingen vid ett tillfälle var till exempel så här:
Aset: Jävla punkarsvin, jag hatar punkare!
Rickard: Jag är inte ens punkare.
Aset: Vad är du då?
Richard: Hårdrockare.
Aset: Då hatar jag dom också!

Är det bara jag som ser det komiska i det här? killen hade ju inte ett skit att komma med.
I vilket fall försökte hans lite vettigare tjej och vänner dra honom därifrån och lyckades efter ett tag. Trodde vi.
Helt plötsigt dyker killen upp igen och kastar en jävla ölflaska på Richard och som träffade Pia i magen. Döda döda säger jag bara. Vid det här laget hade även Ivan och Benja fattat att det var bråk på gång och vi beslutade oss för att dra därifrån medan vi kunde. Hela vägen därifrån ropade aset skit efter oss och alla var rejält förbannade.
Richard ville tillbaka för att slå honom men stoppades av Ivan och mej. Sen var det Ivans tur att stoppas när han tänkte göra likadant. Det krävdes hela min övertalningsförmåga för att få Ivan och Richard att gå men tillslut lyckades det, vilket troligtvis var tur för Jonny eller vad han nu hette. Ska bara påpeka att jag aldrig har sett varken Ivan eller Richard så förbannade. Tror inte ens att jag har sett Ivan sur faktiskt.
En stor jättekram till båda killarna för att dom gick därifrån när alla ville gå tillbaka och slå skiten ur honom måste jag säga.
När vi äntligen hade lugnat ner oss något efter dramat ,alla utom Ivan vill säga för han var rejält uppeldad hela resten av natten, gick vi hem till en kille som hade fest i sin lägenhet. Där kissade vi (äntligen) och så träffade jag Dunken som var lika glad och hade lika kalla händer som senast vi sågs. Där i lägenheten satt vi en stund och lyssnade på bland annat smurfhits tills klockan var sent. 
Natten avslutades med att killarna följde oss till Pia ,där jag ringde efter en taxi, innan dom gick hem till sig (tror jag).
Jag kom hem levandes och i ett stycke ca halv fem och var obeskrivligt glad över att för krypa ner under mitt duntäcke. Där invirad i det varma, gosiga täcket, somnade jag på en gång. 

Sen idag har jag och familjen varit på godegårds marken (wiee) ,fast jag inte orkade egentligen, och gjort årets konstigaste inköp. Dvs en lysande plastkollibri till trädgården (hallå vem fick den idén),hasselnötskulor och en duschskrapa. Hjälp. Våran familj behöver någon form av terapi. Men mest behöver jag sömn. 
gonatt
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0