Filosofi på stinavis

Hur vet kycklingar att dom ska kläckas?  Jag menar, dom ligger ju som i en tyst mörk burk och så helst plötsligt tänker alla kycklingar samtidig att: Jomen, det här verkar vara en bra dag att kläckas på. Och så gör dom det.
Allihopa.
Eller känner dom bara helt plötsligt att shit nu är jag allt  färdigutvecklad?
Jag menar. Dom kan ju inte direkt kommunicera med varandra där i äggen. Eller kan dom det?
Typ: Hörrö Stefan, är det inte dags att se solljuset? Jovisst Hugo, och så hackar dom sig ut.
 Och hur vet dom att dom ska hacka sig ut med näbben och inte bara liga kvar där och vänta på att någon gör det åt dom. Jag fattar inte kycklingar. Dom är ett mysterium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0