när jag väl blir sjuk, blir jag SJUK

Okej,nu är jag sjuk som fan. Och jag som trodde att jag skulle bli frisk om jag stannade hemma en dag. Inte då.
Måste dock till skolan i vilket fall imorgon eftersom jag har lovat att skjutsa lite folk till Linköping.
Jag får väl preparera med en stor mängd fishermans friend och bromexin. Frågan är till vad jag ska använda det. Man har ju redan hostat sönder lungorna, känns det som, och eventuellt revbenen med kanske.

Pappa är ledig och hemma så då trodde jag att jag kanske kunde få lite uppassning. Men inte det heller alltså, han befinner sig mest ute och bygger på garaget. Enda gången jag har sett honom sedan jag vaknade var när han kom in för att ringa ett par samtal om en dörr förut.
- Ät något, det är bra när man är sjuk, sa han och rusade ut igen.
Öh,hur ska jag kunna äta något med den här halsen är frågan.
Får väl försöka hälla i mej en varma koppen eller liknande senare. Nu ska jag i alla fall titta på lite prison break.

host och hejdå

Kommentarer
Postat av: Ivanoff

Jag köpte Green Tea , hackade blad versionen , i en teaffär i Linköping idag !
Hursomhelst ska du dricka mycket te , och dubbelt så mycket juice ( för att du inte ska torka ut ). Sedan avråder jag från halstabletter , de får det bara att smaka äckligt i halsen.
Finns dock ett bakteriedödande munskölj som man ska "skölja halsen med" ( O_^ ) 30 sec , så känns det faktiskt bättre efteråt.
Soppa är att rekommendera , men annat måste du tvinga i dig trots att det gör ont. När du väl fått ner allt känns efterspelet mkt bättre i halsen, då den får vila.
Jag vet , jag hade halsfluss första gången innan jag var ett år och sedan min 1 gång / år efter det , försvagatimmunförsvar FTW !
Dock har dt blivit bättre sedan jag började med te *knock on wood*

2007-10-17 @ 20:24:23
Postat av: stinan

Men jag är konstig och gillar inte te som sagt,fråga mej inte varför för det vet jag inte..det är nog något psykiskt som sitter i sedan jag var barn och fick te när jag var sjuk.
Du är duktig på förkyldningar..jag är sämst på det för jag får det så sällan..allt som har med magen att göra är jag bra på btw, magvärk har jag haft till och från så länge jag kan minnas..

2007-10-20 @ 15:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0