not foxy at all

GAAAH GAAAH GAAAH!!!!

Jag blev för fan precis jagad av en jävla skabbräv. På riktigt. Jag skämtar helt seriöst inte. Det kan varit det läskigaste jag varit med om i mitt 19åriga liv. Helvete. Hur i hela världen ska jag kunna somna nu? Äcklet kanske står här utanför. Fan. Och jag som redan var lite uppriven. Jag dör.






Okej, så när jag sitter här och skriver så hör jag hur fåren börjar bräka ganska desperat i sin hage. Då slår det mig. Shit lammen!!, det traskar ju omkring en galen skabbräv därute som bara letar efter mumsiga lättfångade små lamm att sluka. Så jag kastar mig ner från barstolen ( ganska långt till backen därifrån faktiskt) och kutar in till pappa, ruskar honom vaken och viskar hysteriskt:
- Pappa det är förihelvete en galen skabbräv därute, han jagade mig ifrån bilen och nu vill han käka upp fåren. Pappa vi måste rädda lammen!
Pappan svarar mycket sömnigt:
- Oj då det är nog Jupiter, varav han sätter sig upp i sängen.
- Eh vadå Jupiter?! ( stina gör en mycket förbryllad min och undrar om vi har börjat döpa skabbrävarna i byn, eller om pappa Johan kanske inte är vaken trots allt) - Men pappa förstår du inte? det är en skabbräv därute som vill äta våra lamm, vi måste skynda oss att döda den eller något! ( stina är även mycket frusterad och uppstressad, och är nära att slita upp pappan ur sängen)

Sen visar det sig alltså efter en kort förklaring att skabbräven tydligen inte är någon skabbräv utan en jävla bortsprungen nakenhund! Vid namn Jupiter!
Ett par människor som bor en bit härifrån har tydligen varit här medan jag var hos Jon och bad oss höra av oss om vi upptäckte hunden, vilket jag då alltså helt har missat.
Faktumet att jag inte såg att det var en nakenhund kan jag förklara med att det var mörkt ute, att jag redan var rejält uppstressad och för att nakenhundar faktiskt ser väldigt mycket ut som skabbrävar. Faktiskt. Så så konstigt är det inte, okej.

Sen gick, hur som helst, pappa och jag omkring i trädgården och ropade Jupiter och Juppe så det ekade mellan ladugårdarna. Vi ville ju naturligtvis försöka locka fram hunden ( Pappa så att han kunde lämna tillbaka den till sin ägare, och jag av mindre nobla skäl. Jag menar, hunden höll på att skrämma ihjäl mig, är det inte okej att strypa den lite då?)
Jaja, hunden har ännu inte kommit till rätta och jag kan inte sova för all trauma. Lyckat.

Kommentarer
Postat av: Vickan

haha, de hade vart en syn och se! va kul xD

2008-08-06 @ 13:36:03
Postat av: nannes

jisses.. Det låter ganska så läskigt det där faktiskt. Tur att det inte var en räv sen :)

Nästan så man tycker lite synd om pappa johan att bli väckt så där men man kan ju förstå att du va rädd om lammen =)

2008-08-09 @ 23:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0