so much for my happy ending

Jag gillar hjortar okej. Starkt. Den perfekta presenten till mig vore en tam hjort. Så nu vet ni. Jag fyller ju 20 i Januari så ni har gott om tid på er att fånga in en och göra den van vid mänsklig kontakt. Helst en kronhjort eller så. Med fina hort. En killhjort alltså. För jag tror inte att tjejhjortarna har horn faktiskt.

Som pricken över i:et så hittade jag en video med en ledsen hjort igår när jag skummade runt lite på youtube. Skit i att musiken till är mer eller mindre kass, det är inte den ni ska bry er om utan det hornprydda lilla kreaturet som kutar omkring.

När vi ändå är inne på hjortspåret så fixade jag ett nytt bankkort här om dagen. Mitt gamla orsakade stor pinsamhet ibland eftersom magnetremsan vägrade funka imellanåt. (typ fyra gånger har jag stått med fyllda matkassar utan att kunna betala. Kortet hatar mig). Plus att det inte har gått att betala på internet med mitt gamla kort. Helt värdelöst när man hittar fräna grejer som bara går att beställa via internet. Typiskt.

Hur som helst så kom jag fram till att det var klart värt 130:- för att få ett lite orginellare kort. Eget kortmotiv alltså. Funderade först på en egobild av mig, men det kändes lite väl narcissiskt faktiskt. Tillochmed för att vara jag.
Sen kom jag fram till att jag kunde ha Johnny Depp eller någon på. Sen kom jag på att det vore lite väl pinsamt det med.
Plus att kortet skulle bli helt nerdreglat. Inte så bra. Plus att Elin kom på att: "men tänk om du möter Johnny Depp i bankomatkön och han ser att du är på hans bankkort, fatta vad pinsamt".
Jag har en känsla av att Elin inte hängde med så bra på de mattelektioner som handlade om sannolikhetslära.

Efter mycket velande fram och tillbaka så blev det tillslut en hjort på kortet. Den hjortbilden jag har gjort själv. Som är klottrad över hela den här bloggen. Jag får kortet om ungefär en vecka. Då får jag se hur fint det blir. Jag kommer vara kär i mitt bankkort, men det kan jag ta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0