Ett hål i huvudet?

"Nu kommer den japanska succén till Sverige, ett hål i väggen"

Hjälp. Hjälp. Hjälp!
Och jag som trodde att det nästan var omöjligt för svensk tv att sjunka lägre. Det var innan jag såg reklamen på 6an nyss. Vi har alltså köpt programidén till ett hål i väggen, det helsjuka japanska program som man sitter och garvar och skäms om vartannat åt på youtube. Ni vet det där när spinkiga japaner iklädda rosa hockeyhjälm och aluminfoliedräkter ska försöka klämma sig in igenom hål i en vägg, som kommer farandes mot dem. Missar man hålet ramlar man i vattnet (kan vara ett framtida ordspråk) och åker ut ur tävlingen.
Hoppas att man får äckligt mycket pengar om man vinner. Annars är det oerhört pinsamt att folk faktiskt deltar i det där.

Jag blir knäpp på sånna där program. Okej, jag erkänner, även jag har suttit och vrålgarvat åt klippen på youtube. Men man vet ju att man skrattar åt helt fel andledning, blir underhålld på någon annans bekostnad. Kul med ett program som får hela världen att tänka "oh dessa knäppa japaner och deras knäppa program" inte alls diskriminerande. Det är ju pinsamt.
Och vad är grejen med dräkterna? jag förstår inte. Gör aluminumen folket mer hala så att dom lättare glider igenom hålen? Bländar utstyrseln motståndarna?  Plasthjälmen då? för att göra det hela ännu mer förnedrande lixom.

Varför satsar inte Sverige på att göra en bra, genomtänkt serie istället. Hur längesedan är det inte vi hade en sådan? Nya tider var väl den senaste lixom. Och den var ju inte mycket att hurra för.
Ge mig något som man blir beroende av. Något spännande. En sån där serie som gör att man nästan hoppar över att äta för att hinna se. En sån där serie som gör att man får ett litet avbrott från vardagen. Major Eskapism. Det är ju det folk är ute efter när dom sätter sig framför tvn på kvällarna. Något som är relativt lättfattat men som ändå har en vettig handling. Något som får folk att slippa tänka på jobb, relationer osv osv.

Fler och fler folk börjar överge tvn totalt. Alltså, en lite vettigare tv-tablå tack snälla. Annars kommer tvn att dra sin sista suck och försvinna, för alltid.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Det där verkar ju vara ett jättekul program!

Ska jag lugnt se... :p

2008-08-31 @ 15:55:06
Postat av: nannes

Det kan nog bli ett roligt program.. visst, det är ett urfånigt koncept men att se folk att klä sig så där och göra nått sånt kan va riktigt underhållande, om man inte har bättre saker för sig :)

2008-08-31 @ 17:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0