spring hästen,spring

Oh herre. Vid vårat hus, jämsmed vägen, så finns det en gigantisk hage där det kutar omkring ett tiotal helmysiga hästar. Jag har hälsat på dom ett par gånger.
Hur som helst. När jag var på väg tillbaka hem joggandes så kom hästarna kutandes när jag var i början av deras hage. Så jag väntade in dom lite och sen började jag springa som bara fanken, Och dom sprang med mig, bredvid mig, hela vägen tills hagen tog slut (vilket är en bit vill jag lova) :D
Det var hur häftigt som helst. Verkligen. Och det är helt omöjligt att förklara utan att det låter lite svagt sinnessjukt känner jag :P

Hur som helst så resulterade kutandet med hästarna i värsta mastodont adrenalinkicken. Måste vara något nerärvt från tiden när vi kubbade omkring med vildhästarna. Eller något.

Tack o lov fick jag en chans att lugna ner mig lite när jag klappade dom små djuren sen innan jag sprang den sista biten hem. Jag hade nog fanken kunnat lyfta en häst om jag hade prövat då. Så himla impregnerad med adrenalin var jag.


Kommentarer
Postat av: Vickan

haha, jag kan se det framför mig! vilken syn :p

för övrigt är hästar läskiga. gillar dom inte, trots att vi har 4 stycken här hemma just nu. hehe.

2008-08-28 @ 13:02:27
URL: http://annavictorianilsson.blogg.se/
Postat av: stina

haha ja det såg förmodligen helkul ut :P

nej! hästar är ju helmysiga :O men jag förstr att du tycker att dom är lite läskiga, en del av dom är ju lite skrämmande ibland :P

2008-08-29 @ 09:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0