The green man problem

Vi åt tacos förut. Och medan grönsakerna och köttet flödade så tittade vi på Hulken. Ja vi är en sån där familj som har tv i köket. Sorgligt men sant.
Hur som helst. Alltså, det är ju ett välkänt fenomen det här med att hulken blir stor och grön när han blir förbannad, samt att hans kläder går sönder. Minus byxorna. Som håller. I alla lägen. Nu tänker jag vara lite småsnuskig här så är ni grymt kristligt* pryda så sluta läsa genast.

Okej. Here it comes. Dom där byxorna stör mig. Om dom som gjorde serien tänkte att dom skulle skona läsarna, och därför lämnade kvar byxorna, så gjorde dom största tänkbara felet. Effekten är omvänd. Jätteomvänd.
Allt jag kan tänka på är Hulkens förmodligen gröna nedre regioner. Inte med ett uns av attraktion naturligtvis, utan mer med en enorm nyfikenhet. Hur fan ser det ut lixom.
Och sen vandrar tankarna vidare och jag kommer lixom in på andra färgglada varelser som tex smurfar (blå) och dylikt. Sjukt besvärande. 
Varför lämnade dom inte bara kvar en tröja också. Det hade balanserat upp det hela och jag hade sluppit dessa mer eller mindre osunda bilder i tankarna. Vad fanken är syftet med bristen på tröjan?  Det kan ju itne vara för att visa upp Hulkens gröna stora muskler liksom. För vem tänder på en grön arg man. Inte jag.
O andra sidan finns det ju dendrofiler.




* Okej, jag har inga fördomar. Hmm föresten, jo det har jag. Men i detta fall väljer jag att uttrycka mig såhär eftersom jag har erfarenheter av denna sorten. Alltså träffat på tillräckigt många levande exempel som stödjer min teori. Punkt.


Kommentarer
Postat av: Ellen

haahhaha så klockrent! det har jag aldrig tänkt på!? nu kommer jag däremot börja göra det!

2009-01-27 @ 21:50:07
URL: http://ellenfilippamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0