varför göra det svårt för sig själv

Han som är engelsman i Inredningsprogrammet i trean gör mej oerhört konfunderad. Han är som en omvänd Kirsti Tomita. Pratar engelska med ett inslag av svenska ord alltså.

Och det är inte sånna där lite smålätta ord som man brukar lära sig först utan ganska komplicerade och svåra ord. Som exemplarisk eller konstiga svenska ordspråk man själv knappt hört talas om.

Han får gärna försöka prata svenska alltså, helt okej för mej, men varför gör han det så svårt för sig själv?


Jag har städat igenom mitt rum och hittat en hel del intressanta saker idag. Som en liten notis bara.


Kommentarer
Postat av: nannes

haha, om det är han jag tror så va han på P3 förra veckan och vad irriterad man blev när han sa svenska ord på prefekt svenska helt plötsligt. Skit mysko.

Intressanta saker? nått skoj? :)

2008-01-23 @ 21:57:06
Postat av: stinan

haha det vet jag inget om men det är troligt att det var han ^^

nja en fickkniv, ett par böcker jag hade glömt bort jag hade, en massa gamla foton osv osv

2008-02-16 @ 14:44:47
Postat av: nannes

haha, okej, men som sagt.. det är nog förmodligen han då.. finns kanske inte så många att välja på :D

aha, okej.. vanliga saker som kan försvinna i ett rum med andra ord :)

2008-02-17 @ 10:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0