jag är lockig

Från och med idag är jag lockig.Det blev ganska bra faktiskt. Fast jag ser lite mesigare ut nu. Eller ja, inte mesig kanske, utan mer vän (läs inte vän som i kompis utan vän som i from osv). Jag får upphäva mitt ofarliga yttre med en brutal attityd eller något.
Snyggast är nästan frisyren när håret är nytvättat och lite fuktigt. Då är det ganska hett faktiskt. Man kanske skulle ta och hyra in någon liten husalv som går omkring och sprutar vatten på håret med jämna mellanrum. Någon som vet vart man hyr en sådan, eller om du kanske råkar vara en husalv själv så är det bara att höra av sig. Jag betalar med oförskämt goda muffins.

Jag ska vara hundvakt också. I tre dagar. Mamma och Pappa ska ta våra goda vänner tyskarna, som bor tillsammans med oss i vårat hus i tre veckor, ut på vättern i våran båt. Så jag är ensam i huset med tyskarnas terrier Linus. Den hunden är för gó alltså. Bäst med den är att man kan få den att ligga precis vart som helst bara man flyttar på hans röda liggkudde. Nu ska jag lägga vovven precis utanför min sovrumsdörr så jag är mindre rädd när jag ska sova.
Min gamla scout-flå-och-cutta-sönder-kniv kommer naturligtvis ligga på lagom avstånd i sänglådan som vanligt ( nej jag är inte mentalt ofrisk, jag kan bara inte sova om jag inte har något att försvara mig med) så jag råder er till att inte försöka skrämma mig eller så. Såvida du inte lider av någon konstig form av konstig läggning som går ut på att bli söndertuggad av en hund och sen bli nerhuggen av en skrämd aggressiv 19årig kvej*. I sånna fall är det fritt fram att försöka.

Nu är det dags för mig att titta på stolthet & fördom ännu en gång. Imorgon ska jag lämna av Mr Darcy och resten av gänget i säkert förvar hos Lovlisan, medan jag tar hand om Antonement. Ett litet tillfälligt byte sådär. Oh vad jag kommer sakna honom. Min idealman. Det är därför jag måste titta på filmen nu. Jag kommer sakna den när den är borta annars. Eftersom jag är konstig. Så är det.


* Kvej är namnet på tillståndet mellan tjej och kvinna. Cred till mig och Jon som upptäckte detta abnormt stora hål i svenska språket och kände sig tvingade att fylla det. Eftersom Tjinna lät som en skum indisk maträtt så blev det Kvej. Tacka oss.


Kommentarer
Postat av: Vickan

Husalv - hahaha...

Får mig o tänka på kära Harry <3 :D

2008-07-24 @ 11:38:28
Postat av: stina

ja, du råkar inte ha numret till en sådan? :P

haha ja mig med faktikst..man kanske skulle ta o läsa om dom ^^

2008-07-24 @ 12:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0