duschen (fantasin när det gäller rubriker är ofattbar)

Okej. Hårt arbetande kvinna 19 gick upp klockan 03.00 och sitter nu klockan 04.05 framför datorn vaken och allderles nyduschad. Vem kunde tro det. Okej, min kropp protesterade ganska aggresivt när väckarklockan ringde ( efter hela två timmars underbar sömn ) men den lydde mig i alla fall tillräckligt mycket för att jag skulle kunna ta mig ner till badrummet och duschen.
Tacka vet jag min vän duschen. Denna överjordiska mirakeluppfinning. Det känns som man går och ställer sig i en stril ström av koffein som lixom absorberas av huden. Man blir tvärpigg. Eller ja, jag blir i vilket fall. Det där funkar ju inte riktigt för alla. Jag har en kompis som stog i duschen ett antal gånger med vattnet rinnandes och bara väntade på pigghetsmiraklet, men det kom aldrig. Så hon gav upp efter ett tag och duschar numera alltid på kvällarna innan hon sover.
Ibland önskar jag att jag kunde göra så jag med. Att göra det på morgonen tar bort förbannat mycket sovatid, plus att det ju är underbart att lägga sig nytvättad. O andra sidan så blir mitt hår bortom all räddning om jag gör så. Och så kommer jag ju aldrig över det där zombiestadiet om jag inte får min morgondusch (ordet dusch har förekommit mycket ofta i detta inlägg, men jag kommer inte på en enda synonym så jag har inget val. Kommer du på något så var inte rädd att dela med dig.) 
Roligast är dock hur min kropp/kordination upphör totalt att försvinna när jag går upp ur sängen innan klockan elva. Armarna och benen rör sig inte riktigt som dom borde lixom. Min hjärna vill att dom ska röra sig åt ett visst håll och till en början så brukar kroppsdelarna hålla med, men någon stans där på vägen byter dom tvärt åsikt vilket brukar resultera i att jag går in i dörrkarmar och liknande. Idag var det handen som jag råkade drämma in i hantaget på garderobsdörren när jag skulle rafsa åt mig lite underkläder. Det är en liten konstig bula där nu. Inte så charmigt.

Nu har jag suttit här länge nog. Eftersom min hals håller på att ta kål på mig så borde jag leta reda på en halstablett innan det bär iväg. Eller bromexin, det vore gott ( ja jag har ett ganska osundt  förhållande till bromexin men det smakar mint, okej?)

Ha en bra dag och allt sånt.


Kommentarer
Postat av: nannes

Intressant morgonläsning.. =)

2008-07-05 @ 10:38:42
Postat av: stinan

haha fint att någon tycker att det är det :P

2008-07-05 @ 14:06:25
Postat av: nannes

hehe, japp... Alltid intressant ;)

2008-07-06 @ 17:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0