söndag och jag är pepp..not

Igår tittade jag på två skräckfilmer hos Jon och hade inga som helst problem med att somna sen, bara det liksom. Den första var dock ganska rejält dålig. The Mist. Mer blodig än skrämmande och med historiens sämsta slut.
Tänk er enorma insekter med taggiga tentakler och frätande spindelnät som invaderar jorden från ett parallellt universum och dödar allt i dess väg. Naturligtvis så var hela skiten usa's armé's fel. Det var väl det enda något realistiska i filmen.

Den andra var mycket bättre, Vacancy. Sjukt spännande imellanåt. Fast jag måste säga att skräckfilmer som typ Emily Rose eller Exorcisten skrämmer mig mer. Eller  japanska skräckfilmer i största allmänhet. 
Känns ju fint att långhåriga japanska kvinnor som går lustigt och kväker, skrämmer mig mer än vad galna mördare gör.

Det måste egentligen ha något att göra med att när det är en mördare som springer lös så vet man ju att den går att döda. Det lär vara jättesvårt men man vet att det inte är mer än en människa och att det finns ett sätt att klara sig ur situationen.
Det är ju aningen svårare att veta hur man ska göra med en kvinna besatt av djävulen eller japanska spökkvinnor lixom.
Man kan väl egentligen säga att alla problem som jag inte vet hur jag ska lösa skrämmer mig. Om man ska vara lite filosofisk alltså.


Men jag är glad ändå. Bring it on bara, bring it on..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0