metaltown

Metaltown och hela göteborgshelgen var värd varenda krona jag spenderade på den. Det mesta var asbra. Visst vi satt och frös i regnet som små djur och var lite smådepp imellanåt men allt sånt var som bortblåst när Nightwish och Inflames började spela. Till och med Donken som hade inbrott i sin bil, då dom snodde det mesta värt pengar, peppade upp sig totalt när Anders Fridén började sjunga. Helt underbart. Det finns inget band som gör liveframträdanden bättre än in Inflames. Helt seriöst. Publiken är i extas. Och konfettin, jag säger bara konfettin.
Och under hela Nightwish kunde jag se helheta Tuomas plinka på sin keyboard. Det kan inte bli mycket bättre än så.

Och Liseberg var med jättekul. Man kunde ju tro att vi skulle släpa oss fram där som zombies men det gjorde vi faktiskt inte. Jag och Jakob var som små barn ( har jag fått höra i efterhand). Flumriden och Colorado var asroligt. Jon och Linus blev klart blötast. Jag hade ett torrt och ett plaskvått jeansben och höll på att få skavsår mellan benen. Vi lurade upp Lollo i uppsvinget och höll på att garva ihjäl oss åt hennes panikskrik och min av skräckblandad förtjusning ( jag hon överlevde turen och åkte faktiskt en gång till sen, mission completed). Jessi köpte en stor french hotdog som var äcklig. Donken missade allt vatten hela tiden i flumriden ( vi åkte den tre gånger) och var torrast av alla. Han är vattenavstötlig lixom.
Allt var askul helt enkelt. Bra resa i bra sällskap. Skål på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0