gosh

Min bil är trevlig men måste ha världens sämsta lösning när det gäller nycklar ibland. Eller alltså, det faktum att man inte behöver nycklar till min bil. Det räcker med den elektroniska dosan och ett visst mått av minne. Det är på den sista punkten som det kör ihop sig en del. Som idag.


Jag skulle skjutsa min mamma och hittar inte bildosan. Någonstans.

Sprang omkring svärandes i huset i en kvart innan jag kom fram till att jag nog har lämnat nycklarna i bilen. Inga problem för dom flesta bilägare men för mig innebär det panik.  Att glömma den lilla tingesten i bilen innebär att den är inlåst. Att jag inte får tag på den. Alls.

Tack o lov har jag dock en till liten dosa men som batteriet är så gott som dött i. Så jag letade reda på den, sprang ut till bilen och tryckte frenetiskt på knappen tills bilen reagerade ( vilket var ett bra tag). Sen kunde jag plocka ur mina nycklar och köra, högst olagligt, med min mamma till busshålssplatsen. Huga.

Oh vad jag älskar att börja dagen med stress.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0