piip

Jag kände mej pepp på träning nyss och stallde (ja det heter så i östergötland) mej på mammas träningsmaskin. Efter tio minuters frenetiskt trampande så märkte jag att det inte var en speciellt bra idé. Jag glömde nämligen bort att träning med förkyldning kombinerat med astma inte är att rekomendera. Det låter som att det sitter en sparv i halsen på mej, den bara piper. Som en galning, Inget diskret pipande heller.

Nu kommer jag till bevis på omåttlig intelligens två. Jag klev av maskinen eftersom jag inte kunde andas och övergick till situps och annat som kompensation. Det var inte heller en bra idé. Att träna mer när halsen piper gjorde inte saken bättre, snarare tvärt om. Dessutom har jag tappat bort bricanylen. Hurra.

Jag lägger nog med andra ord ner träningen tills min hals har återhämtat sig. Typiskt smart av mej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0