I'll come back, if you just call me

It started out as a feeling
Which then grew into a hope
Which then turned into a quiet thought
Which then turned into a quiet word

And then that word grew louder and louder
'Til it was a battle cry
I'll come back
When you call me
No need to say goodbye

-Regina Spektor - The Call-

Jag har återupptäckt Regina Spektor. Under en kort period har jag glömt att hon och hennes musik ens existerar, tills jag tittade på Narnia: Prins Caspian här om natten. I slutet spelas The Call. Jag kände igen rösten som tusan men kunde inte placera den eftersom låten är ganska annorlunda mot Reginas andra sånger. Sen kom jag på vem det var. Sen youtubade jag lite och hittade en annan låt av henne som jag inte har hört innan. Us. Den är också sjukt bra.

Medan jag satt vid datorn och youtubade så började en reklam om viasat eller liknande på tvn. I bakrunden spelades den där grymt fina themet som är i slutet av Pirates 3. Så jag kom på att det är fint som fanken och började youtuba det med. Sen hittade jag värsta grejen. Efter credits i sista piratesfilmen så är det en hel scen som jag har missat. Totalt.
Herre. Kolla in den. Jag säger bara 10 years later...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0