Ordet Iller ser ut som en jävla felstavning

Jag jobbar inte idag heller. Jag har jobbar enbart söndagar i tre veckor nu. O andra sidan så jobbar jag ungefär konstant i December istället så det jämnar väl ut sig. Men jag kommer få helpissig lön i Januari, och det är då jag behöver den. Men jag ska inte klaga. Jag har ju två jobb, andra har ju bara ett om ens det. Och jag jobbar ju trots allt nästa vecka. En dag på fritids med Jon och en dag dagis i Varv.
Synd att jag inte föddes med önskan att blir dagisfröken eller något, för jag är faktiskt ganska bra på det. Ungarna gillar mig, dom andra fröknarna tycker att jag är duktig. Sånt är kul. Plus att barn inte kan fejka kärlek. Dom säger precis som det är och om dom tycker om en, eller inte gör det, så är det verkligen så. Man behöver inte känna sig oälskad på dagis inte.

Idag har jag varit med min gullebil på service. En femhundring gick det på. Inte alls farligt. Sen visade det sig att pappa har beställt nya stift också. Fyra stift. Dom kostar 248 kr styck. Styck! Jag kommer inte ha råd med julklappar. Och alla envisas med att fylla år samtidigt med. Jag kommer gå i personlig konkurs eller något. 

Nu ska jag sätta mig framför teven och rita en tattuering till en vän. Och ikväll ska jag vara vaken sådär oförskämt länge. För att jag älskar det. Att vara uppe onaturligt länge alltså. Jag är inte skapad för att leva på dagen. 

Sen för att dela med mig lite till av min vardag så funderar jag grymt mycket på vad jag ska köpa mig för husdjur nu. Jag har bestämt mig för att köpa ett djur när jag flyttar hemifrån eftersom pappa är allergisk. Kan fortfarande inte välja vilket djur jag önskar, jag vill ju att pappa ska kunna hälsa på. Allra helst skulle jag vilja ha en tam hjort. Men dom är aningen för stora att ha i lägenhet så det skiter sig. Annars står iller och chichilla högt på listan. Iller är lite sissodär. Alltså, det skulle vara helfränt med en gullig liten iller, men alla människor jag sett med illrar är så..öh..udda, Jag vet itne om det betyder att alla med illrar är lustiga eller om man blir lite lustig av att ha en iller. Båda alternativen är aningen osmickrande. Inte så att jag inte gillat udda människor. Jag hyllar folk som vågar vara annorlunda. Men detta är inte bra-udda utan mer "hej-jag-äter-djur-som-har-blivit-påkörda-och-är-en-potensiell-seriemördare-udda". Sånt är jag lite rädd för.
Jag har på tal om djur tjatat på pappa att vi ska köpa in alpackor( en släkting till laman. Ser ut som en lama fast sötare och mer luddig..typ). Alpackor är asgulliga, bräker allderles underbart och har inte klövar utan trampdynor. Fatta tramptynor. Det är ju fantiastiskt. Dom skadar inte marken dom går på för att dom har så mjuka fossingar och så har dom jättefin ull som man kan sälja dyrt. Mer alpackor till folket lixom. Sen att dom kostar 25000 minst styck spelar ju ingen roll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0