Minne, vad är det?

När jag jobbade idag så kom jag att tänka på en grej som jag tänkte skriva här. Jag minns att tanken var jättebra och att det var världens upptäckt. Nu har jag glömt det. Den som första gången påstog att man inte glömmer sånt som är viktigt hade inte träffat mig.
Oh varför lär jag mig aldrig att jag ska skriva upp sådant när jag tänker på det. Jag vet ju att jag är hälften kvej*/guldfisk.  

Dock kom jag ihåg spelidén jag hittade på i bilen. Det är andra spel-idén jag har på lager nu. När jag kom på den första av dom så var det fullkomlig exaltering. Jag var helt förbluffad över att jag faktiskt hade lyckats komma på något som var asbra OCH genomförbart. Sen endast två dagar senare läser jag i en tidning en recension av ett spel som då bygger på preciiis samma koncept som jag just hade kommit på. Då hade jag stor lust att slänga mig in i en vägg någonstans. Sjukt surt. Så mycket för den orginella idén.

Nu ska jag laga mig kycklingfilé och sallad. Jag vet att klockan är 21 och att jag inte borde äta så här sent, men jag har jobbat och jag är vrålhungrig.

* Kvej är än en gång ordet för stadiet mellan tjej och kvinna. Påminnelse. Sprid ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0