Stina och Lollo goes vilse

Torsdag 18/9:

Jag och Lollo bestämde oss för att promenera in till Huvudstaden Argostoli.
Vi gick upp för berg och ner för berg, gick förbi en shellmack (!), blev nästan överkörda ca 14 ggr, gick igenom en massa bebyggelse och upptäckte till slut att en karta hade varit en bra idé. Ganska frustrerade och vilsna gick vi mot det som såg ut att vara en hamn medan vi letade tecken på vart vi kunde befinna oss. Till slut, nere i hamnen, hittade vi ett holländskt turistpar. Efter en snabb konversation med människorna fick vi reda på att vi faktiskt befann oss i Argostoli och att vi hade vandrat omkring där i mer än en kvart. Vi behövde bara gå en gata upp så kom vi till huvudgatan som vi hade missat totalt. Hurra. Såå typiskt oss.

Argostoli var faktiskt stort. Dom hade en massa jättefina skor och en stort fint torg i mitten av staden, omgivet av tavernor och cafeér.  Efter lite gående och på huvudgatan så bestämde vi oss för att käka en lunch på en av dom där tavernorna på torget. Det blev pommes, thatziki och ostbollar. Hur gott som helst.
Servitör Georgi bjöd oss på glass för att vi var så söta och introducerade oss för sin andra kyparvän Nikos. Dom berättade också att dom skulle befinna sig på SoSimple (Lassis disco) runt elva den kvällen och vi mer än gärna fick festa med dom. Herre. Behöver jag nämna att vi inte gick till SoSimple den kvällen.

Istället åt vi ute i Lassi. Kommer inte ihåg vart men jag åt förmodligen souvlaki (asagott köttspett). Jag har en tendens att göra det ofta. kött kött lixom. Jag kan ju inte råför att jag är ett rovdjur med högst spetsiga hörntänder.
Sen gick vi till hotellet och spelade nog phase10. Lollo vann oftast som vanligt. Jag har varken tur i kort eller kärlek. buhu.

Kommentarer
Postat av: nannes

men shit.. tänk om ni hade gått vilse på ön :O de hade ju varit kul men vilken tur ni hade! :)

Mer Greklands inlägg till folket! :P

2008-10-04 @ 22:34:32
Postat av: AeroTech

du skriver för långt.. jag orkar inte läsa..

2008-10-06 @ 21:32:46
URL: http://aerotech.blogg.se/
Postat av: stinan

det kommer, det kommer..

2008-10-08 @ 15:11:11
Postat av: stinan

är du säker på att det helt enkelt inte bara beror på att du inte kan läsa johannes?

2008-10-08 @ 15:11:36
Postat av: AeroTech

detta inlägg dementerar ditt infantila påstående

2008-10-08 @ 18:11:13
URL: http://aerotech.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0