Keyvillage

Igår var jag i Keyvillage. Jag tror att jag skrattade nästan oavbrutet från det att jag kom dit, till jag åkte hem på natten. Det är möjligt att jag har träningsvärk i magen idag pga det. Bara det säger ju hur mycket roligare jag hade igår än jag haft på ett långt tag.
Vid vår ände av bordet ( Lukas, Lollo, Elin, Judith, Olivia, Sabina och jag) diskuterades det tv-serier, intim-tvångsrakning, lumpen, gynundersökningar, saker som hänt i kuddrummet på dagis, små barn som säger klockrena kommentarer och andra ämnen som inte är helt rumsrena.
Bästa var att jag inte var alls pepp på hela grejen innan. Inte för att det inte skulle bli jättekul att träffa alla igen utan för att jag var så seg. Och sen blev jag peppig av omgivningen och hur kul som helst. Det är ju det jag säger liksom. Jag ska vara omgiven av folk. Då är jag bäst.

Innan så hade jag varit i Mjölby och ätit ihjäl mig. Typ. Kött  och ballerinakex och godis och cola. Det är ett under att jag inte rullar fram idag.

Om ett par timmar ska jag bege mig till jobbet. Det stormblåser och det regnar. Det har bara varit fint EN enda söndag sedan början av sommaren. Och jag har jobbat varenda (minus två) av dom söndagarna.
Det är allt annat än underbart att jobba i blåst och regn vill jag lova. Den gigantiska bilen håller på att blåsa omkull, postsäckarna blir blöta, brev flyger iväg, jag flyger iväg, jag blir blöt, jag hinner inte torka eftersom jag hoppar ut i regnet var femte minut. Usch usch usch.




Kommentarer
Postat av: elin

det gläder mig enormt att folk har tagit namnet keyvillage under deras vingar.

2008-11-06 @ 19:09:59
Postat av: stinan

det glädjer mig att det glädjer dig, och det glädjer mig att du har hittat hit?

2008-11-07 @ 00:21:57
Postat av: elin

jag kollar inte mina vänners bloggar jätteofta som du märkt, men det händer.

2008-12-12 @ 16:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0