the car-incident

På vägen hem från jobbbet så hände en sån där konstig grej då man inte riktigt vet hur man ska agera..

Det var alltså mörkt ute och jag hade just svängt av 32:an och var påväg mot Varv. Snart ser jag att jag snart kommer få möte av en bil ,och väljer att stanna  i en kurva eftersom vägen är så sabla smal. Då händer fenomenet. Den andra bilen väljer att också stanna, precis samtidigt som jag, fast i en kurva lite längre bort. Sen står vi där stilla. Tittandes på varandras billysen i ungefär en evighet. Utan att veta vem av oss som ska köra framåt.
Tillslut lägger jag i ettan och börjar köra mot bilen. Hälsar lite blygt genom att dutta till ett par gånger med varningsblinkersen, passerar bilen och sen är  händelsen över.

Det var ganska fint faktiskt, på ett sätt som jag inte kan förklara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0