schnee

Jag tittar på Sense & Sensebility och äter knäck. Knäck som min kära moder inhandlade åt mig på en marknad igår. Asgod är den. Minst sagt.
Jag är jättejättejulgodissugen (oj vilket ord) just nu. Ge mig knäck, 4minuterscola och polkagrisar. Gärna glögg och Lussekatter också när vi ändå är i farten. Och snö. Massor snö. Magisk snö. Som inte smälter i första taget, inte blir missfärgat av avgaser och smuts, behåller kramsnökonsistensen i all evinerlighet och som gnistrar på kvällen. Ge mig jul helt enkelt. Ska det vara så här kallt och uschligt så kan det lika gärna vara snö och grejer liksom.
Jag vill åka pulka och få snö innanför jackan. Jag vill bränna tungan på varm choklad i en snöhög någonstans. Jag vill göra en urful snögubbe med min bror. Jag vill mysa under duntäcket i mitt rum, med tända ljus och någon som jag tycker om. Jag vill ganska mycket faktiskt.
Men först vill jag åka till Grekland med min Lovisa och bara vara jätteledig och jätteglad. Men när jag kommer hem vill jag att det ska vara snö överallt okej? det kan väl inte vara för mycket begärt liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0