And I will name you hallmango

Jag måste bara få höja mig själv till skyarna lite, genom att bekänna att jag gjorde ett allderles underbart gott mangohallonsorbegojs förut.

Allt började som en smoothie som spårade ur lite på vägen och blev ett misstag. Ett jäkligt gott misstag.
Jag hittade mangosorbe i frysen och en halvfull frusnahallon påse och tänkte att bannemig, Det här kanske går att göra någon slags smoothie på. Men så hade vi ingen yougurt så jag tänkte fasen det får gå ändå, och mixade mangosorben med hallonen och passade på att slänga i lite apelsin och grapefrukt juice i det hela med. Det blev svingott. Så jäkla gott att pappa efter ett litet smakprov typ kastade sig över skålen som ett svultet rovdjur och började sleva i sig.  

Nu låter det lite på mig här som att jag har uppfunnit botemedlet mot cancer. Men alltså, det skulle inte förvåna mig om gojset har den förmågan med. Hey det är ju både gott och nyttigt liksom, hur ofta händer det på en skala?
Jag är förmodligen inte den första som har kommit på att man ska blanda ihop dom där ingredienserna heller. Det var ju inte sådär kärnfysiker-avancerat. Men just nu känner jag mig som en skapande gudinna. En sorbegojsgudinna. Mohaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0