Tre dagar

Det här inlägget kommer faktiskt, till skillnad från det i typ förrgår, vara skrivet i kronologisk ordning. Nu är ni förvarnade.

Igår ritade jag ungefär hela dagen. Jag använde mig av photoshop, och när jag var klar så gjorde både min bak och mina stackars fingrar ont så in i norden. Om jag inte nämt det innan, så kan jag ta tillfället i akt och berätta att min datastol är en trä-barstol från ikea. Inte helt mysig att sitta på längre stunder med andra ord.
Det blev föresten två bilder. En som blev klar och en som inte blev det. Den som blev klar är nämligen inte så himla avancerad. Den lekte jag mest fram.
Här är den:




Idag var en mysig dag. Mamma väckte mig vid tio och då gick vi en promenad i en timme ungefär. Det var hur varmt som helst ute och jag tog till och med av mig tröjan jag hade över tshirten. Det är stort för att vara jag som fryser konstant.
Sen hittade vi en tant med sin mamma, som var ännu mer tant, som letade efter sin bortsprungna hund. Vi försökte hitta den men lyckades inte. Så jag klappade ett par hästar istället.
Lite senare på kvällen åkte vi till min morfar för att grilla grillspett. Morbror, moster och kusin med tjej var också med. Jättetrevligt. 

Morfar ringde innan vi åkte iväg till honom och berättade att han hade köpt tio flaskor Cola jättebilligt, och att vi skulle få ta med oss nio av flaskorna hem. Jag blev jättelycklig och jätterädd på samma gång. För Coca Cola är den mest underbara drycken på hela jorden. Enligt mig. Fast det är jättejätteonyttigt. Och nio flaskor är fasligt mycket underbar cola. Nästan så att man skulle kunna bada i det om man hade velat. Fast det hade nog inte varit så bra. Det fräter ju.
Men jag blev också jätterädd att det inte skulle vara Coca Cola. Att det skulle vara sån dära billig fejkcola. För så dålig och kräsen är jag. Att jag bara dricker Coca Cola. Någon annan cola vidrör bara mina läppar i absolut nödfall. Om det finns risk att göra någon ledsen eller besviken om man inte dricker fejkcolan, då offrar jag mig. Men annars dricker jag hellre vatten än sån där annan cola.
Och eftersom det var morfar som hade köpt den och speciellt tänkt på mig och mitt colaälskande, så hade det gått under kategorin att dricka fejkcola för att inte göra någon ledsen om det hade varit det i flaskorna. Jag hade liksom gjort det, men jag såg inte fram emot det.
Det var med stor spänning jag tittade ner i kassarna där flaskorna stog. Och naturligtvis så var det "äkta" cola. Min morfar känner mig han. Applåd.

Imorgon ska jag och mamma åka till Göteborg. Jag hoppas att jag kommer hitta ett par skor. Eller två. För det behöver jag banne mig. Och en vår/sommarjacka med.
Vi ska upp astidigt. Så det är bäst jag sover nu. Eller iallafall placerar mig i sängen. Puss och nattis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0