toss

Jag shoppade upp runt tre tusen kronor i Götet.
Imorgon känns som dagen jag orkar fota allt jag inhandlade så ni får vänta med att se tills då. Annars var det en helt underbar lördag. Mamma och jag hade det jättetrevligt och vädret var somrigt och allderles perfekt.

Idag har jag fiskat med Donken. Jag har inte fiskat mer kastspö på kanske fem år, om inte mer. Så gissa om jag kände mig helt bortkommen och ganska korkad bland all fiskeutrustning. Drag och sånt är helt enkelt inte mitt område. Donken gav mig kanske sjutton blondinpoäng under hela fiske..öh...jagandet...ehm..turen. Plus att min bror råkade slänga i veven till det stora kastspöet i vattnet när han var o fiskade sist. Det sjönk och försvann. Så det jag fiskade med nu är egentligen ett pimpelspö, fast vi har satt en vev på. Det gjorde att draget ibland inte hamnade där det skulle i vattnet, utan även i min höft och i mitt ben. Jättelyckat.
Donken fick dock upp en fisk. En liten gäddstackare som slängdes i. Det enda jag lyckades med var att sänka två av hans drag. Donkens drag och inte gäddstackarens alltså. Det ena flög iväg all världens väg i vattnet när linan gick av efter ett av mina mer aggressiva kast. Det andra sitter fast i ett träd.
Jag måste verkligen fiska mer, för jag är uppenbarligen ingen naturbegåvning.
Fast det hela var sjukt mysigt ändå. Fridfullare sysselsättning än att fiska får man leta efter. Och så var ju vädret exemplariskt. Jag har bränt mina läppar. Det säger mycket det.

Sen åkte vi hem till mig och spelade Zelda. För det hade vi pratat om hela dagen och var galet sugna på att spela. Vi diskuterade det gamla zelda och blev sådär galet nostalgiska som man kan bli iband. Sen hade jag det nya som Donken inte hade spelat. Så där fastnade vi. Rejält.

Nu ska jag fortsätta läsa tredje Twilightboken. Ljudet av ditt hjärta heter den. Eclipse heter den egentligen. På engelska. Fruktansvärt bra översättning det där.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0