Be careful with what you wish for

Jag är en hemsk människa och jag vet om det. Eller är man hemsk om man inte säger något, fast tänker? Är man hemsk om man försöker det allra bästa man bara kan för att inget ska märkas. Att det är som vanligt. Att man inte bryr sig. Att det inte gör ont. Att man är jätteglad fast man egentligen bara kokar och kokar och nästan överhettas inombords. Uppmuntrar och övertygar fast det rivs och bits och fräter. 
Ja man är defenitivt hemsk. För att man tillåter sig att tänka. För att man fungerar som antingen ett monster eller en självförstörelsemaskin. För jag kan aldrig vara mellantinget. Jag får aldrig bara vara. Alltid måste jag välja. Såra mig själv eller såra andra. Valet är oftast inte svårt. Valet är alltid att såras hellre än såra. Men ibland går det snett. Snett så in i skogen. 

Den gången.

Må det aldrig hända igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0