Or are we ashes and wine

Just nu regnar det så oerhört mycket ute att jag knappt skulle bli förvånad om det simmade förbi en gädda eller någor utanför fönstret. Det lixom droppar inte på fönstret utan mer häller. Forsar. Går man ut i det här vädret blir man blöt. Ni kanske tycker att det låter befängt, eller att jag kanske ljuger, men det är faktiskt helt sant. Vid ett tillfälle när jag jobbade idag så var jag tvungen att stå i monsunregnet i ungefär fem minuter. Helt utan skydd av något slag. Förutom mina kläder naturligtvis. Det räckte med dom fem minuterna för att jag skulle bli totalt och absolut genomblöt. Enda in på underkläderna. Inte skönt alls. Faktiskt. 

Jag kan också meddela att jag vadar i grejer. Saker. Helt sjukt. Och jag som knappt har börjat packa ihop mitt liv än. Men jag har handlat dörrmattor, kastruller, skålar och liknande som bara ligger i mitt rum som stora utropstecken. Du flyttar om två veckor skriker dom, kastrullerna. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Om jag är glad eller ledsen. Förmodligen en kombination av båda. Det låter onekligen mest logiskt. 
Två veckor lixom. Inte ens det. För lite, för snabbt. Jag har bara en vecka ledig innan det är dags. Hur i hela fridens namn ska jag hinna. Ännu ett tillfälle då jag önskar att jag hade en trevlig liten pyssling eller något som kunde hjälpa mig med det här. Gosh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0