work work work

Jag skulle verkligen behöva sätta mig ner och rita. Bygga upp stämningen. Gå in för det. Koncentrera mig på bara det.
En vecka ledig. Skönt, tänkte jag. Då hinner jag göra det. Jobba lite på framtiden.
Men som vanligt blir aldrig något som man tänkt sig. Måndag sex timmar dagis. Tisdag elva timmar annat dagis.
Onsdag, torsdag och fredag köra postenbil. Lördag ledig men förmodligen slutkörd. Söndag åtta timmar postenjobb. Nästa vecka jobba jobba jobba.
Det är skönt att jobba. Skönt att få lön. Skönt att inte sitta hemma och känna sig meningslös. Men just nu skulle jag verkligen bejöva en liten paus. Från det mesta. Men man kan inte ta ledigt för sånt. "Hejsan. Ursäkta. Jag skulle vilja ta ledigt ett par dagar nu. För jag behöver verkligen rita."
Nej kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0