Ze dry face

Som för att spä på mitt chokladmissbrukarstopp lite så hände det en bisarr händelse idag. 
Stina får värsta chokladsuget (!) Hämtar en av sina massiva chokladkakor och tar en ruta. Mums. Tar en till ruta och hinner precis tänka "Ja men det kanske ordnar sig ändå. Endorfiner, hjärtligt välkommna till min underbara kroppshydda" innan hon tuggar på något stenhårt som får hela käken att skallra. Bestört tittar Stinan vad fanken det är och upptäcker till sin förvåning att det är ett skal. Ett förbenat hasselnöts-skal. I  chokladen! Det förstörde hela upplevelsen. Totalt.

Det blir vindruvor i framtiden för min del. Tack för det tipset föresten Ellen. Fantastiskt bra.

Sen kan jag meddela att jag idag var på Kicks. Jag var ute efter en av deras ansiktsmasker som jag älskar. Dom kostar 20 spänn och gör mirakel. Och eftersom min hud är allderles vintertorr, och mer känns som ett ökenlandskap än som ett ansikte, så kändes det som rätt tidpunkt att köpa en. Eller två. Eller kanske tre.
Annars kan jag skamset erkänna att jag är jättedålig på att ta hand om min hud och så. Ibland stirrar jag bistert på den i spegeln och lovar mig själv att i alla fall ska tvätta bort mascaran på kvällen. Men jag glömmer det alltid. Eller så struntar jag i det. För att jag är lat. Charmigt va.
Tack o lov så verkar min hud ha någon slags självräddningsförmåga. Den sköter sånt där själv. Jag behöver egentligen inte pyssla så mycket med sånt. Men så här års så klarar inte ens mitt ansikte, att frambringa tillräckligt med fukt för att jag inte ska se ut som en enda stor sandlåda.
Hur som helst så hade två nya ansiktsmasker tillkommit i sortimentet. Och en innehöll chocklad. Wawawa! Den köpte jag fortare än fortast. Tydligen har min hjärna inte vant sig av med min chokladentusiasm, trots att mina samklökar har det. Wierd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0