I am Vader. Darth Vader.

Imorse ringde min chef. Han undrade om jag trodde att jag skulle vara frisk nog att jobba imorgon. Javisst sa jag.
Detta ovanligt korkade uttalande ångrade jag så fort jag hade gett mig upp ur sängen och druckit min oboy.

Jag är inte på något vis frisk nog att slänga omkring på tunga säckar och köra bil i åtta timmar. Det är faktiskt ganska svårt att syssla med sånt när man har probem bara med att andas. Plus att det är svinkallt. Vet ni hur mycket svårare det är att andas när det är kallt ute. Som mycket annat så krymper lixom halsen när det är minusgrader. Plus att jag har astma. Vilket alltså innebär att mina luftrör inte är speciellt breda till att börja med. 

Hur fanken löser jag detta. Jag är inte den som lämnar andra i sticket och som är hemmma från jobbet när jag är sjuk. Fuck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0