Ett skepp kommer lastat

VARFÖR shippar inte Urban Outfitters sina grejer till Sverige?! Det gör mig oerhört frustrerad. För om dom gjorde det så skulle jag vara en ytterst hängiven kund. Jag skulle för fanken göra halva derad förtjänst.

Jag tittade runt där lite idag igen. Jag är kär. I en butik. Det blir bara värre och värre det här med min kärlek till materiella ting alltså. Det är inte så himla charmigt, det håller jag med om. Jag som ska vara så där duktig och köpa ekologiska varor, och sen som den hycklare jag är så önskar jag i hemlighet att jag hade miljonersmijoner kronor att spendera på meningslösa plasttingestar. Usch. Inte helt fint. Men det är svårt att stå emot sitt största glädjeämne.

Som när vi var på busfabriken. Jag gick förbi samma stora vagn fylld med sånna där behållare med små plastfigurer som man får om man stoppar i en tia, säkert tjugo gånger. Och varje gång fick jag verkligen anstränga mig för att inte rusa dit och stoppa i alla tior jag ägde. Jag var jätteduktig som stog emot impulsen. I typ två timmar. Sen gick det inte mer. Jag kom hem 60 kr fattigare och sex plasttingestar lyckligare.

Förövrigt så var jag på busfabriken i egenskap av vuxen som skulle hålla ett vakande öga på dom fyra lekande barnen. Dock så kan jag, till min stora skam, säga att jag var högst delaktig i lekandet. I alla 180 minuter. Vi jagade runt varandra i dom där sabla klätterställningarna, jag och barnen, i en halv evighet. Snacka om att jag var dödentrött sen när jag kom hem. Dom där plasttunnlarna är inte gjorda för folk i min ålder heller kan jag avslöja.  Jag hade sådan fruktansvärd träningsvärk i baken sen dom följande dagarna att jag knappt kunde stå. Plus att mina knän var köttfärs av allt krypande.
Men kul var det. Faktiskt. Det är kanske inte meningen att jag ska bli vuxen helt enkelt. Jag är så sabla dålig på det.


Kommentarer
Postat av: Vickan

Stina...plastfigurer? Hur gammal är du? :p Ja, snart 20 år! haha

2009-01-12 @ 17:44:37
URL: http://annavictorianilsson.blogg.se/
Postat av: AeroTech

usch!

oscar har bjudit mig på fest hos dig.. nöjd

2009-01-13 @ 16:57:02
URL: http://aerotech.blogg.se/
Postat av: stina

vem har sagt att man måste vara vuxen? jag vill vara barn medan jag kan. vuxen ovh ansvarsfull kan man vara i situationer som kräver det :P

2009-02-05 @ 23:31:51
Postat av: stina

fest? oscar vet itne vad han talar om?

men är det är fest är du bjuden.

2009-02-05 @ 23:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0