Kissen

Jag tror att den ena av våra katter är sjuk. Riktigt sjuk. Den kliar bort päls, verkar delvis blind, fattar inte när man kallar på den och dreglar och fräser. Helt personlighetsförändrad.
Vi har behandlat pälskliandet så pälsen håller på att växa ut igen, men hon kliar ju lixom fortfarande. Men läskigast är att det inte känns som samma katt längre. Vart är kissen som kom springade på en gång när man ropade. Gosekatten som aldrig har fräst eller så. Nu är jag nästan rädd för henne. Helt absurt.
Mamma tror att hon har varit för mycket i solen, rubbish säger jag. Okej att det är asvarmt ute, men det blir väl inte en katt helt skitzofren för heller.
Hon är runt fjorton femton år, så att hon är sjukt är kanske inte helt konstigt egentligen. Men jobbigt. Kisse ska vara frisk.

Nu ska jag städa mitt rum. I underkläder. För mitt rum ligger mitt i solen. Så det är hett som i helsike. Något jag brukar vara tacksam över annars, men inte just nu. Svett är inte min grej. 


Kommentarer
Postat av: Vickan

Den har säkert rabies! Run for your life!

2009-07-02 @ 20:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0