Dagens arbetsskada

Dagens arbetsskada: mosat långfinger.

När vi fraktar saker på mitt jobb så görs det ibland i något som kallas burar, som för övrigt ser rätt mycket ut som just en bur. En stooor fyrkantig bur. På buren finns det två dörrar, en der nere och en däruppe.
Jag skulle idag packa ur sakerna ur en fullproppad sådan och ställa in dom i bilen istället. Så jag öppnade översta dörren, vilket resulterade i att saker var på väg att ramla ur den. Min arbetskollega kom farandes och berättade att buren inte behövdes plockas ur, varpå han försökte stänga dörren lite snabbt så att sakerna inte for ur på lastkajen.
"Dörren går inte att stänga" säger jag. "Jodå det gör den visst, den är bara lite kärv", svarar han på ett ungefär, varpå jag lite halvkvävt säger "Nej det beror på att mitt finger är ivägen".
Så där stog jag alltså, med fingret halvmosat  i buren.  
Det har nu gått ca tio timmar sedan dess och fingret bultar fortfarande. Samt att det är blålila och ungefär fem gånger så stort som alla andra omisshandlade fingrar. Det går lixom inte att använda det, överhuvudtaget. Ett klart minus i min tillvaro.

Här ska ni få se, fast det syns rätt dåligt.




Ser ni, groteskt äckligt. Tycka syns, tycka synd. Poäng till mig för att jag inte gnällde över det förrens nu när jag kom hem.



Kommentarer
Postat av: nannes

aj som f*n.. varken låter eller ser mysigt ut =/

hoppas det blir bättre mycket snart!

2009-06-09 @ 19:32:04
Postat av: Anonym

hmm nej det är det inte :P

ja det gör jag med. Orka ge sig av till läkaren.

2009-06-09 @ 23:15:42
Postat av: nannes

hehe =)

nä dom håller man sig ifrån så länge som möjligt =)

2009-06-10 @ 10:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0