Smultit var ordet

Idag har jag smultit (smält på konstig östschöttiska) bort på jobbet, och då hade jag ändå på mig mina nya fräsha postenshorts. Helt otroligt. Jag som alltid fryser svettas helt plötsligt. Rikligt, för att göra inlägget om möjligt ännu mera obekvämt. 
Egentligen vill jag helst av allt hoppa i poolen, men om man badar blir man blöt har jag kommit på, och de är förvånandsvärt jobbigt att bli just det. Hela den där torka och huttraperioden efteråt när man precis har klivit upp är jag inget fan av. Inte heller av känslan av hår som klibbar mot nacken och ryggen. Sen har jag stora problem med själva doppandet med. Alltså, missförstå mig rätt här. Det kan verka som att jag hatar att bada, men det gör jag verkligen inte. Typ motsatsen. Har jag väl kommit i kan jag stanna hur länge som helst. Nästan. TIlls hela kroppen har skvumprat ihop sig och man ser ut som en torkad naturgodis. Då går jag upp. Kanske. 

Igår käkade vi glass, badade i vinberga där en monsterstor fisk hindrade oss från att ge oss ut på lite djupare vatten, åkte hem och badade i poolen istället som är fri från fisk (ja vi är mesar ibland), och grillade både veggomat och kött. Det var mysigt. Lollo åt korv och chips. Ja ni hörde rätt, chips. Sjysst blandning kan man tycka. Men så serverade dom eufersig chips till hamburgarna på Metaltown förra året med, så det är tydligen inget ovanligt. Men lite småknäppt kan man tycka. Som chokladsås på smörgåstårta, fast inte alls så kanske föresten. Dåligt exempel. 
Nu ska jag bada, trots negativa sidoeffekter. Sol på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0