tillbaka

Igår fick jag ett mail från VHS igen som fick mig att gå in på studera.nu  och dom hade bannemig äntligen ändrat. Dock fattade jag ingenting av det nya så jag freakade ett tag och bestämde mig sen för att skicka ett mail till själva högskolan och fråga, bara för att vara på den säkra sidan.
Förut fick jag ett mail som svar.
Mitt inlämnade arbetsprov är tydligen det sjunde bästa av alla som har sökt till samma utbildning som jag. Det känns som en enorm lättnad. Jag vet ju fortfarande inte om jag kommer in eller inte, det vet man ju aldrig. Men jag är i alla fall inte helt värdelös. Det var ju ändå 286 sökande lixom. Sjunde är ju faktiskt helt okej. Inte bäst, men bra. Det kan jag leva med.

Nu ska jag sätta mig och rita på altanen. Ska jag kunna bräcka dom där sex personerna som är bättre än mig så gäller det att stå i. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha du är ju helt störd, "jag vet fortfarande inte om jag kommer in eller inte"... HALLÅ!? Du var den sjunde bästa!!!:D

2009-06-24 @ 10:09:31
Postat av: Amanda

Från mig var det ja, men det kanske du redan hade gissat!:)

2009-06-24 @ 10:10:23
Postat av: stina

haha men tack så mycket amanda, vilken komplimang! :P

2009-06-26 @ 23:40:51
Postat av: Victor

Grattis! hittade hit av en slump och har själv sökt samma utbildning, får jag fråga hur många poäng du fick på ditt arbetsprov?

2009-07-02 @ 12:53:55
Postat av: stina

Victor: fasen vad kul att du har sökt samma! och tack. Jag fick 960 poäng. Den som hade bäst arbetsprov fick 990 och sen går lixom placeringarna med fem poängs mellanrum nedåt. Hur gick det för dig? ^^

2009-07-02 @ 18:46:26
Postat av: stina

victor: föresten, det är bara trevligt alltså, har letat som en galning efter någon som har sökt samma som jag, men hur i hela fridens namn hittade du hit? :D

2009-07-02 @ 18:59:00
Postat av: Victor

vad kul att du fick så bra resultat!

jag har sökt både speldesign och grafik samt datorgrafik och animation, velar lite mellan dom.

fick 815/920.

haha lite kul faktiskt jag satt och letade efter bedömning på tidigare arbetsprov eftersom jag inte visste hur skalan såg ut, och då dök din blogg upp:)

2009-07-02 @ 19:48:36
Postat av: stina

tack så mycket, ja det kändes lite som en lättnad..men som sagt, det är ju ingen som helst garanti för att man kommer in ^^okej men det var ju med bra :) funkar poängen likadant på datorgrafik & animation som det gör på sepldesign & grafik? haha okej, vad sjukt otippat ^^

vet du hur du ska göra med bostad och så än? vart kommer du ifrån? har du sökt någon lägenhet?

2009-07-02 @ 23:04:00
Postat av: Victor

Funkar likadant förutom att lägsta värde för Datorgrafik är 765. medans Speldesign och grafik har 590.

Jag har inte sökt någon lägenhet, men jag har ställt mig i kö. Man får ju inte söka studentlägenhet förens man är antagen=/ så det blir lite kort om tid..

Jag kommer från Upplands väsby ligger ca 2 mil utanför stockholm.

Själv då?

2009-07-03 @ 07:37:35
Postat av: stina

Okej, hela systemet är rätt knäppt och ologiskt tycker jag. Plus att det ju inte står någon som helst förklaring till det någonstans. Vilken av utbildningarna har du som prio ett då? ^^

nej jag vet, det är också himla dåligt. Jag letar som en galning efter en omöblerad lägenhet men det är tydligen inte helt lätt att få tag på. Jag står inte i någon kö men ska nog fixa det i veckan.

Okej :) Jag kommer från Motala i Östergötland :P

2009-07-06 @ 06:36:25
Postat av: Victor

Jag har Datorgrafik och animation som prio ett, vet du hur det funkar om man kommer in på flera, blir det automatiskt prio ett då?

hehe okej lycka till med letandet!

2009-07-06 @ 08:48:05
Postat av: Victor

Och hur tänkte du göra med flytten, ta med "hela" rummet eller? Sitter och funderar hur jag ska lösa det, bil+släp med ner eller om man ska leva lite tomt ett tag och försöka fåtag på en del saker där nere. Vilket som nu är smidigast

2009-07-06 @ 10:55:30
Postat av: stina

Nej jag vet inte heller helt hur det där funkar. Jag har för mig att om du kommer in på prio ett och samtidigt på prio två så måste du välja prio ett. Jag är inte helt säker, men jag tror det.

tack så mycket ^^

2009-07-09 @ 14:47:27
Postat av: stina

Alltså, jag har också funderat en del på det där. Men jag tar med mig sånt jag redan har som typ säng, tv hylla osv. Sen har jag köpt kastrullset och liknande. Soffor, matbord och sånt där tänkte jag kolla om det finns därnere.

2009-07-09 @ 14:48:54
Postat av: Victor

ok, dök precis upp ett gäng studentlägenheter på Gotlandshem som jag anmälde mig till. Bara å hoppas att man får någon :)lite nyfiken, hur gammal är du och vad gör du nu innan du börjar plugga då?

2009-07-09 @ 16:34:22
Postat av: stina

ja jag såg det just och tänkte med söka ett par stycken, så nu är det du och jag som fajtas om dom alltså haha. Det är rätt dyrt though, vill ju helst ha en som är omöblerad och typ 36 lixom.

:) Jag är 20. Efter jag slutade förra sommaren så har jag jobbat. Delvis som vikarie på ett dagis/skola och så på posten logistik. Där jobbar jag nu med, kör liten lastbil och sånt :P Samma frågor right back at ya ^^

2009-07-09 @ 19:06:17
Postat av: stina

föresten, vet du om el och sånt är inräknat i hyran på gotlandshem?

2009-07-09 @ 19:50:40
Postat av: Victor

Let the fighting begin;) jo det kostar ju en del.

Det står på varje lägenhet vad som ingår tror jag. el brukar inte ingå, medans vatten/värme brukar ingå(om värme är el element ingår det oftast inte, och dom är svindyra på vintern.)

Själv är jag 19 fyller 20 nu i augusti, jobbar på ett kommunalt bostadsföretag här i upplands väsby, håller på med yttre underhåll.

2009-07-09 @ 20:20:14
Postat av: Anonym

Föresten har du msn eller liknande? lättare att föra en prata där en här kanske.

2009-07-09 @ 21:56:46
Postat av: stina

Schetans. Fast el brukar annars ingå i studentlägenheter. Äch jag har ingen aning, det är sånt som märks.

Okej ^^ Det känns rätt bra att man har jobbat lite iallafall innan man börjar plugga faktiskt. Vad gick du på gymnasiet då? ^^

Var du med på campus camp när det var föresten?



Självklart. Jovars, en hel del lättare förmodligen.

[email protected]

2009-07-11 @ 19:44:30
Postat av: Victor

Gymnasiet gick jag i märsta där jag pluggade teknisk säkerhet.

nope =/ skulle vart där men fick förhinder, var det kul?



la precis till dig.

2009-07-12 @ 01:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0