Fikadag är bra dag

Tihi. Om en halvtimme ungefär så kommer jag sitta vid matbordet där nere och häva i mig våfflor. Jag låter som ett matvrak, men det gör inte så mycket, för det är ju det jag är. Jag tycker om mat. Att laga mat (när jag orkar), att äta den och att bada i den. Okej, inte så mycket det sista. Men ni fattar grejen. Och våfflor är ändå lite speciellt.
Det är inte så fasligt ofta man äter det och det är knasprigt och gott. Vi ska äta dom med creme fraiche ( var tvungen att kolla upp stavning på den, känner mig korkad) och löjrom. Och så äter jag en non-exclusiv våffla med socker förmodligen. Egentligen ska det vara lite dill på med, men eftersom jag hade missat att ta med hjärnan när jag handlade förut så glömde jag det. Typiskt mig.

Annars har bara dagen bestått av fikande med min Lovisa (efter en extremt snabb dusch, jag visste inte att jag kunde duscha så fort) , handlande på östenssons som sagt, och så hälsade jag på pappa på hans nya jobb. Förut har han jobbat som besiktningsingenjör på Bilprovningen, men sedan i måndags basar han på motormuseét i stan. Jag fick en liten rundtur och använde deras toalett. Sen frågade jag pappa om jag inte kunde få en av dom gamla bilarna där inne, typ en Amazon, för dom har ju ändå så många. Men det fick jag inte. Jättesnålt verkligen.

Nu har jag skitont i fötterna. Jag bestämde mig nämligen för att tvinga fram våren med lite vårigare kläder. Det gick lite sissodär. 
Men så idag hade jag på mig ett par lite vårigare skor med klack, därav smärtan i fötterna, och så min skinnjacka. Jag dissade alltså vinterjackan för första gången på eviga tider. Det kändes som en bra protest mot snön. Hoppas den fattar piken och smälter tills imorgon.

Nu ska våfflan gräddas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0