Jag vill ha våfflor, inte snö.

Nu har jag bytt batterier. Duktiga jag.

Igår satte jag mig framför Sagan om de två tornen, extended, i sällskap av min bror och ritade. Som vanligt så somnade Felix efter ungefär en kvart och jag fick se resten av filmen själv.
Jag fick också den utmärkta idén att försöka rita något som var skrämmande och läskigt, och inte gulligt och fint som det mesta jag ritar annars. Resultatet blev förödande. Inte på det sättet att skapelsen inte blev läskig utan snarare tvärt om. Både jag och min bror blev lite smårädda av bilden. Eller ja, Felix blev rädd på allvar och bad mig att luta mer lite mer åt sidan så han slapp se bilden, och jag själv kände att jag var tvungen att lägga ritblocket med den sidan ner när det var dags att sova. Jag vet inte om jag ska kalla försöket lyckat eller misslyckat än.

Sen undrar jag varför det snöar. Vem i helvete har beställt snö. Jag vill inte ha mer sånt nu. Det var ju för fanken på väg att bli vår. Det var varmt och skönt, det gick att sola lite på altanen och fåglar kvittrade. Jag var just påväg att lägga undan vinterjackan, och så öppnar sig himlen och fruset vatten börjar singla ner. Piss och pannkaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0