My ass is asleep

Igår åkte jag som bekant in till den stora staden Motala för att inhandla färgpennor. Som vanligt när jag släpps lös i en affär, så kom jag hem med betydligt mer än pennorna. Närmare bestämt en liten almenacka (som eufersig är hemskt nödvändig. Tänk på att jag har levt på andras almenackor hela gymnasietiden ut. Nu fick det vara nog.), en smaaal tuschpenna till konturer, ett imba-sudd, en penvessare och två små block med söta och färgglada post-it lappar. Och då hade jag ändå gått omkring på Bokia med inställningen att jag skulle rycka åt mig färgpennor och sen gå ut, eftersom jag vet att det blir såhär.
Det var en sabla tur att jag inte var i andra änden av stan, alltså galleria-änden. Då hade det varit kört på allvar.

Sen åkte jag hem. Tittade lite på mina inköp, åt lite mat och sen började ritadet på allvar. Från klockan 12 till klockan 02 satt jag där. förutom två pauser då jag på den ena gick ut och gick med mamma och på den andra åt kvällsmat.
Snacka om att jag hade ont i baken sen. Men nu är bilden jag höll på med blev  klar i alla fall. 
Så nu ska jag börja på nästa och hålla på med den tills jag börjar jobba. Sen ska jag rita när jag kommer hem för imorgon ska jag åka till Lovisan och umgås lite. Så nu vet ni hur min dag ser ut. Hejdå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0