My Land

Det är jobbigt när man är allderles festsugen men inte kommer in till Linköping där det just nu festas galet. Åh typiskt. Jag kompenserade genom att låna Wanted med Angelina Jolie och James McAvoy (besatt som jag nu är) och 3:10 to Yuma. Den sistnämnda ska tydligen vara grym enligt Jon. Och Wanted var väl helt okej, sa den sjukt hjälpsamma mannen på VideoEtt. Känns som lovande betyg. Hrrm.

Nu återstår bara ett problem. Jag har två ungdomspojkar i mitt rum, ockuperandes min tv, som måste luras ut. Inte en helt uppgift med tanke på att dom spelar mitt xbox 360. Att slita två fjortonåringskillar från ett xbox med ett slaktarslaktar spel är som att flytta på ankor från en damm till en annan. Inte helt omöjligt men jävligt svårt alltså. Tro mej, jag har testat båda. 

Jag förstår inte varför dom måste sitta här och spela i mitt rum överhuvudtaget. Min bror och hans vän alltså. Min bror har ett Wii och sjuttioelva spel i sitt rum. Plus en dator i ett annat rum. Plus ett Gamecube i ett annat rum. PLUS en egen teve med dvd och sånt. Och ändå ska dom alltid sitta mitt i min egna lilla tillflyktsort. Varför i hela fridens namn duger aldrig broderens egna grejer. Varför slutar det alltid med att dom sitter i mitt revir, får mig att känna mig utkastad ur mitt egna rum. Och speciellt nu, när resten av huset är invaderat av mamma och pappas vänner som har vinprovning. 
Det må låta bitchigt allt det här. Men nu vill jag ha mitt rum och min tv tillbaka. Jag behöver min dos av James McAvoy. Basta!!  

Hjälp. Hur gör jag. Pondus Stina. Pondus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0