Surfing

Idag var min älskade Lovisa här. Hon mår lite bättre tack o lov. Jag var lite rädd där ett tag. Jag klarar inte mer motgångar nu på ett tag. Kan vi inte bara bestämma att nu när solen börjar visa sig så kan väl jag få lite lycka. Jag tycker att det är min tur nu. Det behöver inte vara något avancerat. Bara det är på bra-skalan.

Innan Flisan kom hit hann jag städa, damsuga,duscha, prata med lammen (Jag fick få vettiga svar. Eller vad vet jag, jag förstår inte määä määä), prata med morfar ( Det språket försotg jag. Människospråk är mer min grej) och sola på altanen. Jag var väldigt produktiv med andra ord. 
Sen kom hon, i den ljusblå volvon. Vi pratade. Spelade GH - Worldtour efter att ha letat som galningar efter spelet som hade försvunnit på något lustigt vänster. Åt makaroner och köttfärsås. Fotade. Åkte till Fornåsa och köpte godis. Och sen tittade vi på Twilight som visade sig vara en helt underbar film, precis som alla sagt. Och jag är lite kär i Edward, precis som alla sa att jag skulle bli.
Sen åkte hon hem. För hon skulle upp tidigt och åka till doktorn imorgon. Men allt var väldigt trevligt. Jag behöver min Lollo.

Sen fördrev jag tiden genom att springa runt i hela huset och spruta vatten på min lillebror. Sen tittade jag lite på Lost och fattade absolut ingenting. Det var lite hårt. Jag som alltid har räknat mig som en relativt smart människovarelse.
På tv1000 action gick det en skum film som handlade om tonåringar som blev instängda i ett betongrum under marken. Jag tittade tills en av killarna dödade den andra genom att dänga hans huvud mot en kant. Då kände jag att det var dags för något lite gladare. Så jag gläppte över till Scrubs.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill rita men kan inte. Noll inspiration. Jag vill titta på film men vet inte vilken. Jag är oerhört rastlös och aningen kissnödig. Och min hjärna känns som mos. Igen.
Imorgon ska jag jobba. En tredje visdomstand håller på att kravla sig fram i underkäken och min mage fattar inte att jag inte är hungrig utan kurrar ändå. Men hey, det var sol idag och det hurrar vi för. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0