I'm not angry, I'm just saying..

Uppdatering i mitt liv.

I fredags såg jag en monsterstor älgko. Den klev ut mitt framför bilen och spatserade lugnt över vägen ungefär en halvmeter från fronten på bilen. Hur coolt som helst. Jag har inte sett en älg så nära någonsin. Jag var så exalterad att jag var tvungen att ringa till mamma och berätta. Hur man sen får värsta adrenalinkicken av att se en älg som praktiskt taget sitter i ens knä, det kan jag inte svara på.

Igår var det förfest här innan vi begav oss in till Platens i Linköping. Det spelades GuitarHero Worldtour, och jag kan avslöja att en del människor i min bekantsskapskrets har mer eller mindre obefintlig taktkänsla. Roligare försök att spela på plasttrummor har jag sällan skådat. Sen att jag inte är hypertalangfull på trummerna heller är en annan sak. Jag träffar dom åtminstone. Oftast.

Idag höll jag på att köra på en farbror som tyckte att det var värt att riskera livet för att få ett brev postat. Han ansåg att det var en bra idé att kliva rakt ut på den trafikerade vägen och stoppa min bil med sin bräckliga kroppshydda. Tur att jag precis hade svängt så att bilen sniglade sig fram, annars hade det gått illa. Jag tvärnitade och vevade ner fönstret så att han kunde kasta in brevet i bilen. Jag stog nämligen diagonalt över hela vägen och blockerade dom andra bilarnas framfart. Stressig och nervig situation. Nej inte alls.

Ett par timmar senare kläckte en kvinna ur sig den högst intelligenta frågan: "Tömmer du den där lådan?"  när jag stog en halvmeter framför henne och, just det, tömde postlådan. "Nej jag bara leker lite med den, den såg så fruktansvärt ensam ut"  sa jag..inte.

Sen undrar jag varför alla som kommer springande i sista sekunden, med ett opostat brev i sin frenetiskt flaxande hand, alltid säger varsågod när jag har tagit emot deras hyper-sena kuvert. ´Vore inte ett "tack för att du stannade bilen, klev ut och ödslade din extremt dyrbara tid på att ta emot mitt brev, som egentligen skulle ha legat i lådan för två timmar sedan för att det står ju ändå 14 på lådan och inte 16 som klockan är nu".
Eller kanske bara ett "tack" skulle kanske räcka. Det är ju inte så att jag direkt blir överlycklig över att jag får ett till brev i säcken. Eller lever alla under missuppfattningen att postenmänniskor får provision i hur mycket brev dom får?
gaaah.

Nu är jag ledig måndag-lördag. Den tiden ska spnderas på att rita i överflöd. Som all annan ledig tid numera. Puss och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0