Dagen

Idag har jag lunchat med min pappa. Bland dagens rätt fanns det att välja på fläsk med potatis och löksås, eller veggopasta. Eftersom jag inte tycker om löksås tog jag veggopastan, som till min stora förvåning var fylld med..just det..grönsaker.
Jag är som bekant ingen grönsaksmänniska.  Det jag gillar i grönsaksväg är typ gurka, som jag äter som godis. Men annars är det ganska tunnt på grönsaksfronten. Det är inget jag är stolt över, jag önskar att jag åt tomat och paprika, för dom är så färgranna och paprika knastrar roligt när man tuggar på den, men så är det tyvärr inte.
Hur som helst. Pappa betalade alltså i princip en tallrik plain pasta åt mig. Som jag ändå inte kunde äta upp eftersom det var så ohyggligt mycket. Tallrikarna på det där stället är lixom inte tallrikar, det är fågelbad modell större.  Pappa var måttligt road.

Sen åkte jag hem och bytte om till min snygga uniform och begav mig till jobbet som den hårt arbetande kvinna jag är.
Det var en bra jobbtur. Snabb och smärtfri. Jag hann till och med trycka i mig en banan. Sen sorterade jag tidningar i en timme. Det är jobbigare än det låter, för tidningar är tyngre än vad man tror. Jag intalar mig i alla fall att det är oerhört bra träning det där, eftersom jag har lite dåligt samvete för att jag inte tränar längre på fritiden.

Sen kom jag hem. Hungrig. Åt mackor. Åt två bananer. Mätt. Dushade och var rädd för spindeln i hörnet av taket på toaletten som ingen vågar ta bort av rädsla för att den ska ramla ner i ens huvud. Flätade håret. Satte mig vid datorn. 
Nu ska jag nog titta på film en stund innan jag sover. Om jag kan bestämma mig alltså. Det kan sluta med att jag skiter i det för att jag inte vet vad jag ska se.
Godnatt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0