Erase and rewind

Kul det här. Vaknade upp till en ledig måndag. Vansinnigt skönt efter att ha jobbat söndag tänkte jag. Slö-åt alderles för många mackor med skinka. Slängde ihop lite badkläder i en väska och var precis påväg att åka till simmhallen för en lång och mysig simtur, när jag slängde en extra blick på almenackan. Jobba 16.00 står det. Fan fan fan. Det var bara att packa ur väskan och kuta in i duschen istället. Och här sitter jag nu. Utan min simtur.

Är jag förberedd på att jobba är det inga problem. Jag tycker ofta att det är rätt skönt att jobba. Man har något att göra, man får pengar att spendera och man känner sig lite behövd. Men om jag är inställd på att vara ledig hela dagen och till och med hinna simma, då känns det rätt mulet att åka och jobba istället.
Plus att det här innebär att jag inte kan utöva dagens motion. Det hinns inte med, och det känns med rätt dåligt. Åhhh. Jag vill starta om den här måndagen. Får jag det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0