Nattnytt

"Det är inte bara så att jag inte vil gå på studentbalen med dig, utan ifall du och jag var strandade på en övergiven ö skulle jag ta näringen som din magra kropp har att erbjuda och sen mata hajarna med dina ben".
- Summer Roberts, The O.C -

För en herrans massa år sedan, på sommaren, lånade jag första säsongen av The O.C av en kompis. Jag var ytterst skeptisk till hela serien och lånade den mest för att min kompis hävdade att den var så fruktansvärt bra. Jag bara himlade med ögonen och tänkte att det defentivt inte var en serie för mig. Så det var med sjukt låga förväntningar som jag satte in den första skivan i dvdn. 
Jag behövde bara pilotavsnittet. Sen var jag fast. Så där hjärndött beroende som man bara kan bli av en serie blev jag. Hey det var ju inte alls bara yta, stränder, plastiga karaktärer och sprit i blå och röda plastglas. Visst, det förekom, men serien hade en oemotståndlig charm.
Jag vet inte hur länge jag satt där, men jag minns att jag matade in dvd efter dvd och gjorde knappt pauser för att äta, och plötsligt var det slut.

Sedan den sommaren har jag återuprepat den proceduren varje år. Jag har tittat om på serien. Skrattat. Gråtit. Levt mig in. Blivit förbannad på Oliver. Sagt Yogalates högt framför tvn. Blivit kär i Ryan. Osv osv.Och så blev det nu med.

Andra år har det varit ett medvetet val. Att se om O.C alltså. För att jag har velat. För att det har varit lagom. För att jag har saknat. Den här gången var det omedvetet. Fick en inpuls att jag skulle börja titta om på det ikväll. Och här sitter jag nu igen. Känns fint att mitt undermedvetna gör sånna triviala saker som att känna att det är dags att återuppta tittandet av en kär gammal favoritserie. Go hjärnan. 

Nu ska jag göra något halvförbjudet. Jag ska än en gång absorberas av Stolthet & Fördom. En annan av mina stora kärlekar. Som jag har lovat mig själv att inte titta på för ofta, så att jag inte tröttar ut den. Men nu var det dags igen. Mitt sinne behövde Mr Darcy. Who doesn't lixom. Och jag kan göra en sak till jag älskar, nämligen att vara uppe oförskämt sent. För imorgon ÄR jag ledig. Tro mig. Jag har trippelkollat. 
Godnatt. 


Kommentarer
Postat av: ellen

oc är underbart. jag vet hur det känns.



yogalates.

2009-05-19 @ 21:24:43
URL: http://ellenfilippamaria.blogg.se/
Postat av: stina

det känns oerhört skönt att jag inte är ensam i världen ^^

2009-05-25 @ 21:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0