0-127 till mina vassa tänder

Okej. Jag kan inte prata. Allt som kommer ur min mun när jag försöker komunicera, är en mängd konstiga läspningar.
Boven i dramat är min sjukt svullna tunga. Redan här varnas känsliga läsare. Detta inlägg är varken mysigt eller trevligt.
Snarare rätt skabbigt. Enjoy.

I lördags föll jag för godissuget och köpte mig en påse Rollo, kolan ni vet, när jag var på stan. Men när jag skulle äta dom lite senare på altanen så lyckades jag bita mig i tungan. Riktigt jävla jättedant. Jag skämtar inte när jag säger att jag bet fel så rejält att det knakade i tungan. Knakade! Och det bildades ju inte bara en gigantisk såndär sweinond blåsa, som inte går att låta bli att bita i såfort man tuggar på något nytt, utan jag lyckades också bita loss ett stort köttstycke ur min stackars tunga. Hey jag varnade ju er innan och sa att det var äckligt.

Första problemet var att försöka få det att sluta blöda. Det är ju inte helt praktiskt att sätta på ett plåster i munnen. Så där stog jag enormt  frustrerad och irriterad framför toaspegeln och försökte befalla min tunga att sluta bloda ner sådant. 
Jag försökte stoppa det med pappersservetter. Det gick lite sissodär. Efter att ha svalt ett A4 papper ungefär så övergick jag till att gurgla istället. Det fungerade lite bättre.

En liten stund senare slutade det och jag kunde äntligen studera min gravt misshandlade tunga. Sen börjar jätteäcklig info om stinas mun nummer två. Delen då jag klippte i min egen tunga för att påskynda läkningsprocessen, och för att det skulle se aningen mindre äckligt ut. Heja mig. Men jag lyckades. Och fick ett par matchopoäng på kuppen. Inte för att dom på något vis upphäver eller jämnar ut dom ungefär hundra klanthetspoängen jag vann på att skada mig själv sådant, men det känns ändå lite bättre.
 
Så om jag är ovanligt tyst så vet ni varför. Det är för att min tunga har förvandlats till jabba hutt och tar över min mun. Och om ni ska äta något nu så se för fanken till att ni tuggar på maten och inte på er själva. Så gott är det inte vill jag lova.


Kommentarer
Postat av: zz

Klant.. Köp mat nästa gång.. men äntligen får din älskade mor lite lugn o ro..

2009-05-04 @ 21:45:18
URL: http://aerotech.blogg.se/
Postat av: Vickan

Uuuuuuusch!

Men bra jobbat, Stina...tio poäng till dig!

2009-05-05 @ 14:14:12
URL: http://annavictorianilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0